Fahr-Becker richt zich sinds haar oprichting in 2006 voornamelijk op IT werving en selectie. Door deze jarenlange focus op de IT sector omvat ons netwerk inmiddels meer dan 56.000 IT specialisten en dat aantal neemt nog dagelijks toe. Wij helpen u graag bij het invullen van uw vacature. Het gros van onze recruitment consultants is afgestudeerd psycholoog. Fahr-Becker gelooft namelijk dat bij een goede match tussen werkgever en werknemer een prettigere, duurzamere werkrelatie tot stand komt dan wanneer je alleen kijkt naar de match tussen de kandidaat en de vacature.
Recruitment met psychologische benadering
We komen graag te weten hoe uw ideale kandidaat er uit ziet qua competenties en als persoon zodat we zo gericht mogelijk voor u kunnen zoeken en we u goede matches terug kunnen koppelen die niet alleen bij uw vacature passen, maar ook bij u als bedrijf. Het assessment dat wij het meeste gebruiken is het carriere waarden assessment. Met dit assessment toetsen we welke opbrengsten belangrijk zijn voor de kandidaat, welke activiteiten de kandidaat het liefste uitoefent, in welke omgeving de kandidaat zich het prettigste voelt en hoe de ideale balans tussen werk en privé er uit ziet voor de kandidaat.
Een volledig dossier voor uw eerste gesprek
Om u zo goed mogelijk te helpen met de voorbereiding voor het eerste sollicitatiegesprek stellen wij graag een kandidaat dossier voor u samen. In dit dossier zult u alle voor het gesprek belangrijke informatie vinden die wij over de kandidaat hebben, zoals zijn CV, het motivatieformulier, een verslag van het diepte interview, het resultaat van het assessment en een afgenomen referentiecheck. Tijdens de rest van de procedure staat onze recruitment consultant u en de kandidaat graag bij met advies indien het nodig blijkt. Door hen psychologische achtergrond en de ervaring met vele sollicitatie trajecten zijn ze zeer geschikte raadgevers. Bij afloop van het traject bespreken we graag hoe beide partijen de procedure ervaren hebben. We zien dat de gemaakte beslissingen zo versterkt worden en het gesprek laat alle drie de partijen leren voor toekomstige procedures.